niedziela, 15 października 2017

Nowowiejski w Płocku, 12.10.2017 -fotorelacja

Po czwartkowym koncercie pozotało już tylko wspomnienie. Ale za to niezapomniane. To był z całą pewnością jeden z najmilej przeze mnie wspominanych koncertów. Orkiestra zagrała przepięknie! W ogóle, Płocka Orkiestra Symfoniczna przeszła ogromną metamorfozę, od czasu, kiedy grałam tam po raz ostatni. Zespół się odmłodził, przez co brzmi duuużo lepiej. Członkowie orkiestry są bardzo sympatyczni ale równocześnie zmotywowani, pracuje się z nimi świetnie. Pełen profesjonalizm. Z całą pewnością ogromna w tym zasługa dyrygenta - podczas koncertu jubileuszowego orkiestrę poprowadził Jakub Chrenowicz, młody dyrygent cieszący się dużą renomą w środowisku muzycznym. Wydobył on z orkiestry wszystko to, o najlepsze.
Legenda Nowowiejskiego, jak i pozostałe dzieła kompozytora zabrzmiały w katedrze bardzo nastrojowo i podniośle. Natomiast Uwertura Swaty Polskie to ogromne zaskoczenie i moje największe tegoroczne odkrycie! Utwór mnie zachwycił, jest napisany znakomicie! To zwarta, bardzo efektowna kompozycja, zawierająca wiele polskich cech, doskonale zinstrumetowana, o ciekawej formie. Aż dziw bierze, że nie jest grywana na polskich estradach. Moim zdaniem utwór ten został niesłusznie zapomniany-nuty są przecież dostępne w zbiorach PWM. Swaty mają wszystko to, co miec powinien dobry, niezadługi utwór symfoniczny-zróżnicowany charakter, elementy liryczno-melodyczne, bogatą konstrukcje barwową, brawurowe zakończenie. Ta kompozycja powinna stanowić żelazny repertuar polskich orkiestr symfonicznych i mam nadzieję, że uda mi się ją rozpropagować. Będę polecać ją wszystkim znajomym dyrygentom!
Koncert udał się wspaniale. Cieszę się, że byłam jedną z jego inicjatorek. Feliks Nowowiejski zasługuje na to, by wykonywano jego utwory, nie tylko te organowe, lecz również symfoniczne, gdyż są one ciekawe i z całą pewnością, przynajmniej część z nich, przetrwało próbę czasu. Wielka szkoda, że Nowowiejski napisał nic więcej na skrzypce i orkiestrę. Tym bardziej więc należy wykonywać jego Legendę.

Pełna fotorelacja koncertu znajduje się tutaj:
http://eplock.pl/artykuly/kultura,maka-i-orkiestra-w-katedrze-zdjecia,86912.html


Poniżej kilka wybranych zdjęć.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz