poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Wspomnienie z koncertu na Festiwalu w Łańcucie, 23.05.2012

Nareszcie mam zdjęcia z majowego koncertu Opium String Quartet na Festiwalu w Łańcucie! Wykonywałyśmy tam nasz spektakl słowno muzyczny Wieczór w Teatrze Wielkim wraz z p. Anną Seniuk.
Choć podczas występu było bardzo gorąco (pełna sala ludzi, upał 30 st) i  ogólnie trudne warunki do grania (gdyż byłyśmy wykończone po całym dniu jazdy a w samochodzie zepsuła się klimatyzacja!!!), koncert był dla mnie wielkim przeżyciem i przyjemnością.
Z Łańcuta mam mnóstwo wspomnień, jako dziecko i nastolatka jeździłam tam wielokrotnie na Międzynarodowe Kursy Muzyczne. Spędzałam tam zawsze cały lipiec ćwicząc, odpoczywając, zawierając nowe znajomości i czytając po kolei wszystkie kryminały, które były dostępne w lokalnej łańcuckiej bibliotece. A oprócz tego zajadałam się lodami, pływałam na basenie i nadrabiałam zaległości filmowe. I to właśnie w Łańcucie zrobiłam mój kurs na prawo jazdy:), a instruktor był aniołem i bezstresowo nauczył mnie, jak nie pozabijać innych kierowców i samej nie dać się zabić (choć nie było lekko:)).
Kiedy byłam dzieckiem, występ na sali balowej łańcuckiego zamku stanowił wielkie wyróżnienie. Sala wydawała mi się ogromna, a ja na scenie-taka mała! Jako dziecko marzyłam, że będę grać tam kiedyś recital, choć równocześnie rozmiar tej sali bardzo mnie onieśmielał i lekko przerażał. Udział w finałowym koncercie uczestników kursów łańcuckich, który dawał możliwość występu na sali balowej  był wyzwaniem i powodem do dumy!

Teraz znów zagrałam w tej sali. Nadal jest przepiękna, choć teraz moja perspektywa się zmieniła i pomieszczenie to nie wydaje mi się już tak duże, jak kiedyś. Tym niemniej sala balowa ma w sobie wiele uroku i nadal ogromne się cieszę, gdy mogę tam zagrać!

Oto kilka zdjęć z koncertu:




A na koniec jeszcze recenzja z Festiwalu, która ukazała się w lipcowym Ruchu Muzycznym (Nr 15, 22 Lipca 2012)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz