wtorek, 18 marca 2014

Opium String Quartet w Gorzowie, 14.03.2014

14.03.2014 Opium String Quartet wystąpił w Filharmonii Gorzowskiej wraz z maestrą Jadwigą Rappe.
Przygotowałyśmy nowy program koncertowy, specjalnie na ten skład kameralny. Wykonałyśmy pierwszy Kwartet Maxa Brucha, Pieśni Le Lien entre les jour Piotra Mossa, Kwartet Carla Orffa oraz na zakończenie cykl pieśni Kuszenie św. Antoniego Wernera Egka. Utwory Mossa, Orfa i Egka zagrałyśmy publicznie po raz pierwszy, był to zatem nasz kwartetowy debiut sezonie zimowym. Program bardzo dobrze sprawdził się w warunkach koncertowych, mam więc nadzieję, że będzie jeszcze niejedna okazja, by ponownie go wykonać, gdyż jest to program efektowny, ambitny a równocześnie zróżnicowany i wygodny do grania (za wyjątkiem Brucha, który jest kwartetem trudnym i wymaga, przynajmniej ode mnie, wiecznego ćwiczenia:)
Filharmonia Gorzowska to przepiękny, nowoczesny budynek z doskonałym zapleczem koncertowym i obszerną salą koncertową. Sala charakteryzuje się bardzo dobrą akustyką, co było dla mnie zaskoczeniem, gdyż przy uchu, podczas grania, miałam wrażenie, że jest dość sucho i głucho. Natomiast gdy oddaliłam się posłuchać koleżanek, zaniemówiłam z wrażenia: okazało się, że słyszany na widowni dźwięk dochodzący ze sceny ma pogłos i moc.  Dla kwartetu i głosu jest to akustyka wręcz wymarzona, gdyż takie mikro echo bardzo pomaga smyczkom i wydobywa z nich to, co najlepsze (a kryje większość niedociągnięć i brudów).
W filharmonii zostałyśmy bardzo dobrze przyjęte. Wszystko było doskonale zorganizowane, warunki komfortowe, obsługa miła. Dlatego bardzo bym chciała ponownie tam pojechać, gdyż podoba mi się profesjonalizm, z jakim traktuje się w tej instytucji muzyków.
Malowniczy Gorzów wywarł na mnie również bardzo pozytywne wrażenie. To dynamicznie rozwijające się miasto z przepiękną, nową promenadą rzeczną, wieloma bardzo dobrymi restauracjami i nowoczesnym dworcem kolejowym. Jest gdzie pospacerować i co pozwiedzać.
Dlatego wyjazd zaliczam do bardzo udanych:)

Filharmonia Gorzowska - jest nowocześnie:)
Opium na plakacie

Plakat w środku budynku

W dniu koncertu

Przed Filharmonią

Szczęśliwe po koncercie

Muzeum Ziemi Lubuskiej

I przepiękny park koło muzeum

W parku

W Gorzowie widać wiosnę

Promenada nad rzeką


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz