niedziela, 7 lutego 2016

Spazio Brahms 2016

Już za półtora tygodnia znów wyruszam do Włoch, do Alghero by wziąć udział w 6. edycji Festiwalu Spazio Brahms. W Alghero nie byłam już 2 lata i bardzo się cieszę, że będę mogła znów odwiedzić moje ulubione miejsca, popracować z uczniami których nie widziałam od wakacji oraz, a może przede wszystkim skosztować lokalnej wspaniałej kuchni:-) To będzie dla mnie kilka dni zupełnego oderwania od rzeczywistości, dni wypełnionych muzyką, uczeniem, ćwiczeniem no i przede wszystkim spokojem i bliskością z naturą- mój hotel Villa Las Tronas w Algero mieści się nad samym morzem w niesamowicie malowniczym miejscu. Z okna widać morze i skały, a po otwarciu słychać szum fal i wiatr. Przebywanie w takim miejscu to dla mnie, zwierzęcia miejskiego, wielka przyjemność i radość. Za naturą tęsknię dosłownie cały czas.

W Alghero zagram dwa koncerty, poprowadzę również zimowy kurs dla skrzypków.
Cieszę się, że znów będę mogła zagrać solo (na co nieczęsto ostatnio mam czas) przepiękną Chacconne J. S. Bacha. Ostatni raz grałam ten utwór na studiach w Szwajcarii.  Minęło wiele lat i znów postawiłam dzieło Bacha na pulpicie.  Kontakt z tym utworem to dla mnie zawsze wielkie przeżycie, wyzwanie, przyjemność, odkrywanie kolejnych warstw znaczeniowych utworu, pokonywanie własnych ograniczeń. Nie muszę pisać, że jest to jeden z najwspanialszych utworów skrzypcowych jakie kiedykolwiek napisano, bo o tym prawie każdy wie. Dla mnie jednak, jako absolutnej fanatyczki Bacha, jest i zawsze będzie to utwór szczególny. Grałam go wielokrotnie, kilka razy zmieniałam edycje nutowe (m.in. Wroński, Szeryng, Ozim, Henle Urtext) w Szwajcarii wykonywałam go barokowych skrzypcach, smyczkiem z epoki, teraz znów wracam do grania na współczesnym instrumencie. Czyli znów poszukiwania, znów wyzwanie i rozwój!
Mam w tym utworze swoje ulubione momenty i dosłownie nie mogę się doczekać,by znów je zagrać!!!!!

Na kolejnym koncercie wystąpię z lokalnymi muzykami z Alghero, moimi serdecznymi przyjaciółmi. Wykonamy kwartety Schuberta i Mozarta.
Teraz tylko muszę porządnie przygotować się do wyjazdu i w drogę!

Więcej informacji o festiwalu tutaj:
https://archiviomusicaledellangelo.wordpress.com/2016/01/25/spazio-brahms-2016-ad-alghero-dal-18-al-20-febbraio-la-sesta-edizione-della-rassegna-musicale/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz