wtorek, 17 października 2017

Bardzo ciekawa konferencja. Egipt Wczoraj i Dziś, 27-28.10.2017

Listopad upłynie mi pod znakiem konferencji naukowych.
Pierwsza z nich dotyczyć będzie orientu. Orient nie daje mi o sobie zapomnieć już od kilku lat. Sztuka i muzyka orientu fascynuje mnie od dawna, uwielbiam jej tajemniczość, zmysłowość, odmienność. Moja fascynacja tą tematyką rozpoczęła się od kontaktu z Naji Hakimem, wybitnym kompozytorem i organistą pochodzenia libańskiego. Jego utwory, nawiązujące do skali, rytmiki i melodyki muzyki Bliskiego Wschodu zafascynowały mnie, czemu dałam wyraz, nagrywając płytę monograficzną z jego kompozycjami na skrzypce. Od tego czasu muzyka wschodu towarzyszyła mi  z mniejszym lub większym natężeniem. Czułam, że coś mnie do niej ciągnie. Ekspresja muzyki wschodu jest mi bardzo bliska, współgra z moim temperamentem. Uwielbiam energię tej muzyki, tak inną od twórczości europejskiej!
Potem były dwie kolejne konferencje w Łodzi- dotyczące muzyki orientu i Bałkanów. Dzięki nim poszerzyłam repertuar o nowe utwory z tego regionu (m.in wspaniałe kompozycje nie znanego w Polsce  Pancho Vladigerova, w których zakochałam się od pierwszego usłyszenia).
W końcu stworzyłam cały recital oparty na utworach inspirowanych muzyką Bliskiego Wschodu lub do niej nawiązujących. Będę miała okazję zaprezentować go podczas cyklu koncertowego Środa na Okólniku 14.02.2018r.

Kilka tygodni temu przypadkiem natknęłam się na informacje o organizowanej przez UW, INSTYTUT KULTUR ŚRÓDZIEMNOMORSKICH I ORIENTALNYCH POLSKIEJ AKADEMII NAUK oraz KATEDRĘ ARABISTYKI I ISLAMISTYKI UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO konferencji pt. Egipt Wczoraj i Dziś. Między tradycją a nowoczesnością. Od razu wiedziałam, że jest ona stworzona dla mnie. Tym bardziej ucieszyłam się, gdy uzyskałam od organizatorów zaproszenie, by wygłosić referat na temat początków muzyki klasycznej w Egipcie. To kolejna szansa by zająć się fascynującym mnie tematem. Praca nad referatem jest dla mnie prawdziwą przyjemnością i odskocznią od codzienności. cieszę się, że mogę skupić się na tematyce, która jest mi tak bliska i sprawia mi tyle radości.
Mam nadzieję, że udział w konferencji zaowocuje w przyszłości kolejnym projektem, być może dotyczącym egipskiej muzyki skrzypcowej. Kto wie, może odwiedzę kiedyś Kair?


Wszystkich zainteresowanych zapraszam bardzo serdecznie na konferencję!





Więcej informacji na temat konferencji znaleźć można tutaj:

http://iksiopan.pl/index.php/pl/dzialalnosc-naukowa/konferencje/egipt-wczoraj-i-dzis/egipt-wczoraj-i-dzis-i-edycja/egipt-wczoraj-i-dzis-i-edycja-program-konferencji

https://www.facebook.com/events/1951834038408463/





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz